sobota 29. října 2011

Záhadná mangusta

Teď se vrátím trošku v čase. Mangusty jsme viděli už v Serengeti a v Tarangire. Tyto druhy se mi povedlo určit.
Na téhle fotce je stádo paviánů v Tarangire. Mezi paviány se pohybuje tlupa mangust žíhaných (Banded mongoose, Mungos mungo).
V Serengeti jsme viděli tuhle velkou mangustu s černou špičkou ocasu, jak rozhrabává sloní trus, aby se dostala k larvám hmyzu. Určil jsem ji jako promyku ichneumon (Egyptian mongoose, Herpestes ichneumon).

V národím parku Lake Manyara jsme viděli tenhle druh mangusty. Bylo to docela na blízko a mám dvě povedené fotky. Přesto nejsem schopen identifikovat druh. Podle Internetu žije v Tanzanii na jedenáct druhů mangust, ale mangusta z Lake Manyara se nepodobá žádné z těch, ke kterým jsem sehnal fotku. Je podobná jedné fotce promyky bengálské, ale to je druh, který žije jen v Indii. Mohla by to snad být mangusta jižní (Dwarf mongoose, Helogale parvula), ale tam mi zase úplně nesedí velikost - tohle zvíře si pamatuji větší. Je to zkrátka záhada.

Žádné komentáře:

Okomentovat